Meditation to tranquillize the mind

מדיטציה להשקטת המיינד

This meditation will tranguillize the mind within 3 minutes The hand position is called “the mudra which pleases the mind.” Buddha gave it to his disciples for control of the mind.

 המדיטציה הזאת תרגיע ותשקיט את המיינד תוך 3 דקות

 תנוחת האצבעות ידועה כתנוחת תרגול שנתן הבודהה לתלמידיו כדי לשלוט על

.המיינד

קונדליני יוגה מדיטציה לחודש מרץ

 Sit in easy pose with a straight spine. With the elbows bent, bring the hands up and in until they meet in front of the body at the level of the heart.

ישיבה פשוטה , רגליים בישיבה מזרחית –  מי שצריך יכול לשבת על כיסא עם רגליים על הריצפה או רגליים ישרות קדימה. עמוד שדרה ישר וזקוף . מרפקים מכופפים וידיים בגובה הלב

The elbows should be held up almost to the level of the hands. Bend the index fingers of each hand in toward the palm. Join them with each other so they press together along the second joint. The middle fingers are extended and meet at the fingertips. The other fingers are curled into the hand. The thumbs meet at the fingertips.

מרפקים ישארו בגובה היידים מול הלב, אצבע המורה (הראשונה) כפופה לכיוון פנים כף היד, לוחצות אחת כנגד השניה במפרק השני  – שימו לציור למעלה – אצבעות האמצע ישרות ונוגעות בקצות האצבעות – שאר האצבעות מקופלות פנימה – אגודלים  נפגשים בקצות האגודל.

 מדיטציה להרגעת המיינד קונדליני יוגהמדיטציה להשקטת המיינד קונדליני יוגה

Hold the mudra about 4 inches from the body with the extended fingers pointing away from the body.

 תשמרו על תנוחת היידים  במרחק של כ- 10 ס”מ מהגוף והאצבעות פונות הרחק מהגוף.

Focus on the tip of your nose. Inhale completely and hold the breath while mentally repeating the mantra of your choice (i choose SAT NAM -Truth is my name) 11 – 21 times. Exhale, hold the breath out, and repeat the rnantra an equal number of times. Practice for 3 minutes.

פוקוס בקצה האף – כלומר עיניים פתוחות ומביטות על קצה האף – שאיפה מלאה ועמוקה –   להחזיק את האוויר בפנים ולחזור בתוכנו על המנטרה

סאט נאם – זהותי אמת –  11 עד 21 פעם

  נשיפה, וכאשר כל האוויר בחוץ – לחזור שוב על המנטרה אותו מספר פעמים. ושוב שאיפה לחזור על המנטרה עם האוויר בתוכנו ונשיפה ולחזור על המנטרה ללא אוויר

לתרגל 3 דקות.

תהנו ♥♥

מדיטציה להשקטת המיינד קונדליני יוגה

מומלץ להתחיל כל מדיטציה עם חזרה 3 פעמים על

ONG NAMO GURU DEV NAMO

ולסיים עם סאט נאם.

taught by Yogi Bhajan February 28′ 1980, source survival kit

Source:http://www.pinklotus.org/index.html